A nemzetközi Play+Stay program kialakulásának időpontja egészen 2007-ig nyúlik vissza, amikor a Nemzetközi Tenisz Szövetség (ITF) létrehozta ezt a - kezdetben csak kampánynak induló - mozgalmat, melynek elsődleges célja a tenisz népszerűsítése volt minden korosztályban.
A legfontosabb célkitűzés a tenisz sport minél szélesebb körben történő megismertetése, az utánpótlásbázis növelése nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek körében is. Alapelve, hogy már az első Play+Stay foglalkozáson mindenki élvezze a játékot, amely a korábbi keménylabdás módszereknek nem volt feltétele.
A Play+Stay program „Serve, Rally & Score” szlogenje innen ered. A lényeg, hogy már az első órán szinte minden ütésfajtát megismerjenek az újoncok, és azzal az élménnyel távozzanak, hogy „ők már az első edzésen meccset játszottak”.
A magyar program mondhatni korábbi időszakra fut vissza, mint az ITF-é, hiszen 2001 óta már hatalmas népszerűséggel futottak az iskolatenisz versenyek, néha több mint 200 iskolás részvételével, akik egy 6x12 méteres pályán narancs labdával versenyeztek egymás ellen. Itt kezdte versenyzői pályafutását Gálfi Dalma, Bondár Anna és Udvardy Panna is mint az iskolájuk teniszcsapatának indulója.
2006-ban új időszámítás következett be a 12 éven aluli
gyermekek teniszprogramjában, amikor Mike Barrell nemzetközi szakember először járt Magyarországon. Ő volt az első, aki itthon bemutatta az azóta is népszerű és forradalmi oktatási módszert, az akkor még Ariel
Tennis néven futó, ma már Play+Stay-nek nevezett oktatási metodikát, amely azóta
is töretlen népszerűséggel működik.
A módszer lényege, hogy a gyerekek az életkoruknak, testalkatuknak és tudásszintjüknek megfelelő keménységű labdával, valamint a labdákhoz kialakított pályákon játszva fejlődjenek. A program legnagyobb előnye a fokozatosság elve (piros – narancs – zöld), miközben játszva tanulnak, és ezáltal nagyobb sikerélményre is szert tesznek, melyek a későbbiekben a versenyzői pályára terelhetik őket.